Facebook Dah Makin Canggih Sekarang. Betul Ke?


September 22, 2011


Klik image dan bukak spek korang :)



Assalamualaikum..


Fesbuk dah semakin canggih sekarang ni kan.. Advance u.. Tapi betul ke canggih? Apa pendapat korang tentang perubahan yang dilakukan oleh admin fesbuk ni.. Perasaan aku bila bukak je akaun fesbuk aku ni.. Rasa annoying giler kot.. Entah kenapa aku lebih suka old fesbuk.. Ala, masa kita baru-baru nak kenal fesbuk dulu tu.. Haa aku lebih suka yang tu..



Apa yang istimewanya fesbuk sekarang berbanding dengan fesbuk yang lama eh? Cer korang tengok gambar kat atas tu yang aku red circle area tu.. Ada lists close friends, family, lepas tu recent posts orang yang berdekatan dengan kita.. Kalau macam aku sekarang ni dok Puncak Alam.. Then, akan ada recent posts sape-sape yang ada dekat area Puncak Alam jugak.. Eh tak perlu la semua tu.. Buat menyemak je aku rasa.. Apa kelebihan dia buat macam tu?



Kalau korang tengok pula dekat red error pada gambar kat atas tu.. Giler ah, image yang super duper besar.. Kiranya kalau dia buat macam tu orang tak payah klik kat gambar tu kalau nak tengok ke? Sebab image dah memang triple besar dari sebelum ni.. Tapi aku rasa orang still akan bukak new tab untuk tengok gambar tu kan.. Macam yang selalu aku buat kalau nak tengok gambar yang kawan-kawan kita baru upload..haishh tak paham aku..



Then, cer tengok yang circle yang warna oren sebelah kanan tu.. Ini yang tak boleh blah aku rasa.. Kan sebelum ni kita boleh tengok online friend je kat side bar belah kanan tu.. Ni diorang tambah pulak friend activity kat situ.. Kau nak like album orang ke, kau nak comment status orang ke, kau upload gambar ke, hapa bagai lagi semua boleh tengok kat situ.. Adeeeiiii..



Ada satu lagi yang aku tak mention dalam gambar kat atas tu.. Time kita nak update status tu bukan ke ada dia tulis nama tempat kita kat mana masa tuh kan kan kan.. Tak pribesi langsung lah.. Lepas ni dah boleh tutup akaun foursquare memasing sebab fesbuk sekarang dah ada jugak function yang foursquare gunakan..muehahaha...



Sorry Facebook, you keep saying you have changed, but it's too late. I'm already in love with someone else, her name is Twitter.



P/S: Ini cuma pendapat ketidakpuasan hati aku.. Terima kasih korang sudi baca entri ni :)

12 orang rajin comment:

allyarifff said...

lagi best yang lama. tapi lama-lama okay ler tu :)

Syairani Tarmizi said...

Allya: no..i want the old one! haha :)

MARJAN IBRAHIM said...

xbest yg baru ni....
semalam akak tukar kpd yg lama...tp skejap je dapat..

MARJAN IBRAHIM said...

xbest yg baru ni....
semalam akak tukar kpd yg lama...tp skejap je dapat..

Syairani Tarmizi said...

Marjan: Betul tu kak.. Switch me to the old facebook layout pehlisss! :)

m said...

fly from mexico dr segment AA! jum follow2:) btw nice belog =D

Syairani Tarmizi said...

Mya: hai dear, welcome to Italy.. tqvm :)

Mohd Ridhwan said...

dh malas layan fb skang ni...buka pn kejap ja..

Syairani Tarmizi said...

red ONe: kan kan kan.. from now on, twitter is my new bf.ahak! :)

izzuddinfz said...

budak puncak alam ker... hahahaha... aku jua... ak isi kau dalam bloglist ak :D wakakaka :D

Nizam Ijam said...

menda free... layan jer r ..hehe

Syairani Tarmizi said...

Izzuddin: huwah! terus masuk list.. Ku terharu *wink wink :)

Nizam: walaupun protes teramat, tapi connect je tenet.. fb dlu bukak..haha :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blog ini adalah hak milik http://syairanitarmizi.blogspot.com/@ Copyright reserved by syairani