YANG PERGI TAKKAN KEMBALI ^_^

MONDAY, JULY 25, 2011
04:30 p.m.


Salam u alls…


Mase taukeh dok tengah syok tengok tb tadi tetiba dengar lagu ‘firework, Katy Perry’ (sempat nyanyi sekali).. Eh, tu macam bunyi ringtone hanset mom je tu.. Huhh ! betul la weh.. “Hello..” Tak lain tak bukan tu memang suara kak Amy, akak taukeh.. Dia cakap sambil nanges nanges.. Dia suruh bagitahu mom, kawan dia yang sakit hari tu dah ‘takde’..


Beberapa jam lepas tu pulak, mak cik Zana (bukan nama sebenar) sebelah rumah taukeh ni pulak datang.. Dia (mak cik Zana) selalu jugak datang borak borak dengan mom.. dan kali ni memang langkah kanan lah makcik.. Sebabnya masa dia datang tu taukeh tengah hidang lauk pauk (banyak benor) nak lunch dengan mom.. Makan ngadap tb kat family hall..heheh.. Ajak lah makcik ni join sekali tapi dia tak nak sebab dah makan.. Jadinya kami makan sambil borak borak dan tengok tb.. ‘Kami’ kat sini ialah taukeh dan mom je la yang makan.. Makcik tu tengok je… muahahahaha


Takde borak hapa nya… borak borak kosong je.. Taukeh memang jadi pendengar yang setia lah sebab depa borak hal orang orang tua takkan nak menyampuk tak tentu pasai pulak.. kan.. Urmm tak tahulah macam mana tetiba boleh taching pulak.. Oowh macam ni citernya, makcik ni cakap dia teringat kat arwah husband dia sebab menantu dia tadi baju sama macam baju ‘arwah’.. Cuma warna je lain sikit.. Biasalah kan.. dia nak kongsi kesedihan dia dengan mom la tu kot.. Taukeh dengar je lah.. Sedih jugak dibuatnya.. Yela, baru beberapa bulan arwah pergi.. Masih baru sangat.. Kita yang mendengar ni pun sedih sangat.. Tuan punya badan yang menanggung tu lagi la kan..


Hurmm.. bak kata pepatah.. ‘Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul..’ Dalam kiter bergumbira ni, ada yang berduka.. Sebagai manusia dan hambaNya kita kena sentiasa bersedia dengan apa jua kemungkinan yang kita sendiri tak tahu.. Memanglah payah untuk kiter terima tapi sape kita untuk lawan qada’ dan qadar yang telah ditentukan.. Daripada DIA kiter datang dan kepada DIA jugak kita pulang.. Cuma kiter tak tahu bila DIA akan datang menjemput kita pulang..


Yang pergi tetap akan pergi dan takkan kembali.. Tapi kita yang masih ada ni kena teruskan hidup macam biasa dan hanya mampu menghadiahkan doa buat mereka yang dah ‘takde’.. Betul tak u alls..?? Taukeh ni cakap senang lah kan, sebab tak kena batang hidung sendiri… Taukeh pun manusia biasa macam u alls jugak dan apa yang taukeh cakap ni untuk peringatan taukeh sendiri jugak… Takde kena mengena dengan sesapa..



SAPE SAPE YANG BERMINAT NAK BACA LEBIH LANJUT BOLEH KELIK LINK BAWAH NI :

1. KEMATIAN kelik SINI..
2. CERITA NABI-NABI/NABI NUH AS kelik SINI..
3. TANDA-TANDA KITA AKAN MATI kelik SINI..
4. BACAAN TAHLIL kelik SINI..





P/S: U alls tolong doakan taukeh KURUS okeh.. (yang ni apa kena mengena pulak).. TQ !! Sayang u alls.. Big hugzzz.. XOXO

0 orang rajin comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blog ini adalah hak milik http://syairanitarmizi.blogspot.com/@ Copyright reserved by syairani