Aku Seorang Blogger


October 23, 2011




Assalamualaikum..


Aku seorang blogger.. Kalau hang bukak belog aku memang hang tahu aku seorang blogger.. Ye dok? Sejak akhir-akhir ni ramai jugak yang add muka buku aku dan biasanya mereka-mereka tu terdiri dari kalangan blogger-blogger jugak.. Pastu post dekat wall aku, 'Ni blogger tu kan?' , 'Terima kasih akak blogger', Aku rasa ini satu perkembangan yang bagus untuk karier aku sebagai part time blogger ni.ekekeke.. Terasa tahap kepoyoan semakin menebal dalam diri..haha..


Kalau korang nak tahu, aku ni pemalu orangnya.. Biar betik! Perasaan malu itu hadir bila aku tahu makhluk-makhluk di sekeliling baca belog aku. Ye, weird part of me. Kalau orang lain, mesti lah akan heboh-hebohkan, sebar-sebarkan, war-warkan tentang kewujudan belog diorang dekat schoolmate, classmate, housemate, roomate, dan segala macam mate mate lagi lah.. Kan kan kan?


Bila dah semua tahu kita ada belog, at least boleh up sikit traffic kan.. 'Tell da world that imma blogger'.. Promote sana promote sini.. Macam tu la baru boleh maju sikit.. Tapi tak bagi aku. Yup! aku pun promote jugak belog aku, aku join triberr, aku ping belog.. Yang peliknya, aku tak pernah pun post entri aku dekat muka buku.. Tak nak aku. Malu la weh, nanti diorang tahu apa aku tulis. Sebab kekadang time aku jiwa kacau, lahir dari lubuk hatiku, ku coret luahan perasaan bagai dekat sini..


Sebab tu aku buat FB Page untuk blog aku.


Kalau post dekat FB personal aku nanti tak pasai-pasai mak cik aku (mak cik aku ada FB weh) yang dok baca belog yang tak semenggah ni.. Pulak tu, aku ni dok syiokk citer pasai Zac Efron ajak aku kapel dengan dia. Kang kantoi free free ja. Huish. Takleh jadi ni..







Ada satu hari tu, kitorang belajar dalam lab untuk subjek database.. Pastu kawan aku, merangkap roomate aku si Yaa ni dok usha-usha la blog aku. Yang aku ni pulak, dok sebelah dia.. Tak ke malu tahap nak masukkan kepala dalam beg cenggitu.. Adehh. Kenapa aku nak malu eh? entah. aku pun tak tahu kenapa. Tapi kalau diorang baca tanpa pengetahuan aku takpe pulak. Memang spesis pelik sungguh dahku ini.



Bukan hapa, takut nanti aku termengumpat lecturer dekat sini, pastu ada pulak yang hasad dengki pergi report kat lecturer tu aku dok ngata dia kat sini.. Tak ke aku kena aim terus ngan lecturer tu. Nanti tak pasal-pasal aku sorang takleh markah bonus untuk individual assignment kang.. *contoh hokey LOL







Tapi kalau orang lain yang aku tak kenal, baca belog aku. Itu lagi lagi lah takpe. haha. Aku suka ramai yang baca belog aku. Memang suka. Tapi mungkin sebab aku belum rasa yang belog aku ni hebakk lagi. Rasa macam aku ni kecik je dalam dunia blogging ni. Dan jugak rasa belog aku ni belog picisan je kot. Itu sebenarnya menjadi penyebab utama untuk perasaan malu tu sendiri. *aww awww




P/S: Hensem lah Zac Efron kat atas tu. *ngee


16 orang rajin comment:

Farhana Jafri said...

samala kita pemalu tp kat blog pffttt.. hah?? zac boyfie u?? eii ape ni?? smalam kitorang date kat paris plak! eiii zac curang.. pfftt.. ;P

Syairani Tarmizi said...

Farhana Jafri: ahlamak! Zac curang? Tak mungkin sbb die yg ajak i kapel.haha LOL :p

Nik said...

sama la.malu gak kalau org yang dekat2 baca.blog akak byk yang merapu..haha

Anonymous said...

ayah aku bace blog aku. hehe

Syairani Tarmizi said...

nik rosmawati: hehe. Malu je kan kalau diorang baca :)

Syairani Tarmizi said...

Akito Boron: hamboi, advance ye ang.hehe

Mat Salah said...

betul2... sama la kat... even mr tapah baru je dalam dunia blogging nie... mmg xla nak post link kat fb.. malu orang baca.. tapi klau org baca tanpa pngetahuan mr tapah xpe la...hahaha... sometimes, tgah2 tulis entry, n then ade kwan lalu... mula la minimize kjap.. klau x kata blog tu blog skolah pnya ke kawan punya kan... saya pun pemalu... hihi

Ariena Hisham said...

Saya pun seorang blogger :D

*Act like a LADY & think like a BOSS :)
Do not compromise with any such of "man" outside there. Yeahh go girls, please beware okay (!)
Jom baca entry saya :) Hihi

Azyan said...

terima kasih akak blogger!haha macam familiar.
eheh kita sama lah.erk tak pernah post pasal blog sendiri or letak link blog dekat facebook.page utk blog pun tak da.sebab tak suka orang yang kenal tau pasal blog sendiri :|

Syairani Tarmizi said...

mr tapah: hee sama la kiter. Kalau blh nak update belog senyap2 time takdak orang kan. keke

Syairani Tarmizi said...

Ariena Hisham: Kita blogger kan dear :)

Syairani Tarmizi said...

Azyan: familiar kan. mcm penah nampak je ayat tu tp kat mana eh?ekekeke :p

nick dot anis said...

hahaha mula2 mmg camtu kot...sama la

Syairani Tarmizi said...

nick dot anis: ha'ah kan.hee :)

ME CTCT said...

same lah cm ct...malu org bace blOg kita..tp lau org2 xkenal xpew...hihi..wt mse ni xbuat lagi fanpages..mcm xder org nk knl je..haha

Syairani Tarmizi said...

CTK: ha'ah.malu.hehe. saje try nasib buat fanpage tu.budget poyo lah minah ni kan.kekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blog ini adalah hak milik http://syairanitarmizi.blogspot.com/@ Copyright reserved by syairani