Kenapa Allah Temukan Kita Dengan Orang Yang Salah?


October 11, 2011





Assalamualaikum


Memang sakit bila cinta yang kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yang bernama kekasih, apatah lagi kita dibuang begitu saja… tapi, itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.






1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.


2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.


3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.


4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.


5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan ysng hebak untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan…


6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yang tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.


7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita jadi MANUSIA YANG HEBAK JIWANYA..


8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YANG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.


9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YANG TAK SELAMANYA KEKAL.



Wahai sahabat yang kecewa, menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.


Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..


PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yang menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..




Dicedok dari SINI <-------



P/S: Thanks for reading..

8 orang rajin comment:

Siti Nurazlinda said...

dugaan Allah hanya boleh dihadapi dengan mudah sekiranya ada kesabaran yang cukup kuat :)

sYafIk-wAy said...

macam-macam dah orang yang aku jumpe , dikecewakan , mengecewakan , semua ada .. hurmmm hendak2 jdh nnt yang kita mahukan lah . amin !

cik najihah said...

Allah dah aturkan segalanya untuk kite..terime je.. :)

Azyan said...

setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya ^.^

Syairani Tarmizi said...

Siti Nurazlinda: So, kena banyak2 bersabar dgn stiap dugaan dari Nya kan dear :D

Syairani Tarmizi said...

cik najihah: DIA sentiasa duga kita sebab DIA sygkan kita kan dear :)

Syairani Tarmizi said...

Azyan: betul tu dik.. hee :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blog ini adalah hak milik http://syairanitarmizi.blogspot.com/@ Copyright reserved by syairani