Apa Akan Jadi Pada 2012?

October 09, 2011


Assalamualaikum..


Memang cantik tarikh hari ni.. 09.10.11 sape nak kawen pada tarikh yang cun ni masih sempat lagi ni aku rasa..haha.. Biasanya retis ramai je yang kawen pilih tarikh-tarikh cun macam ni.. Tapi hari ni aku tak dengar pulak retis kawen.. Maybe sebab bulan ni takde cuti-cuti am cuti-cuti khas cuti-cuti cinta cuti-cuti sekolah, yang sesuai nak dibuat majlis kot..muehahaha memandai je aku.. Entri ni sebenarnya aku nak share something dengan korang.. Apa yang aku nak share ni pun aku cedok dari kawan muka buku aku jugak.. Sekadar untuk renungan bersama dan peringatan untuk diri sendiri..








Cuba lihat kalendar untuk tahun 2012... 1 Ramadhan pada tahun 2012 jatuh pada 20 Julai iaitu hari Jumaat, jadi 3 Ogos 2012 bersamaan 15 Ramadan juga pada hari Jumaat. Sama dengan satu hadis Nabi SAW tentang huru hara besar yang akan terjadi pada tengah malam pertengahan Ramadhan iaitu hari Jumaat 15 Ramadhan di bumi ini. Huru hara yang akan mengejutkan semua orang yang sedang tidur...


Satu suara yang amat dahsyat akan kita dengar dari langit, bukan kiamat tetapi huru hara tersebut akan melenyapkan umat manusia di atas muka bumi ini sebanyak 2/3, yang tinggal hanya 1/3 shj. ( Menurut kajian NASA, pada 21-12-2012 satu planet yg yang dikenali planet X akan melintasi bumi ) Adakah kita semua ni tergolong dalam 1/3 itu? Adakah peristiwa itu akn berlaku pada 2012?? Hanya ALLAH yang Maha Mengetahui..


Yang penting kita perbanyakkan ibadat dan berdoa agar kita termasuk dlm golongan yg dilindungi Allah, jika mati biarlah kita mati dlm Islam dan beriman.. Apa pun, peristiwa itu pasti akan berlaku mengikut hadis Nabi SAW di bawah.. Dari Nu'aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya bahawa Rasulullah SAW bersabda: Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadi huru-hara di bulan itu...".


Kami bertanya: "Suara apakah, ya Rasulullah? " Beliau menjawab: "Suara keras di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jumaat, akan muncul suara keras yang membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, para gadis keluar dari pingitannya, pada malam Jumaat di tahun terjadinya banyak gempa.


Jika kalian telah melaksanakan solat Subuh pada hari Jumaat, masuklah kalian ke dalam rumah kalian, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kalian, sumbatlah telinga kalian. Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucapkanlah: " Mahasuci Al-Quddus, Mahasuci Al-Quddus, Rabb kami Al-Quddus ", kerana barangsiapa melakukan hal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa". (Al Hadis)


Wallahualam samada benar atau tidak.Minta pada mana2 yg alim hadis dpt merungkai persoalan samada benar atau tidak.

Oleh: Tarmizi Abd Halim




Dan pada tarikh 09.10.11 ni jugak.. Around 11 p.m. masa aku tengah asyik dok tweet tweet.. Ada la member aku kata ada lingkaran pada bulan malam ni.. Pastu dekat muka buku pun depa dok habaq pasai ni jugak.. Aku apa lagi, laju je bukak tingkap bilik.. Nak jugak tengok kan.. Jenguk punya jenguk, bulan pun aku tak nampak..adehh.. Nak keluar pi tengok ketakutan pulak.. Sebab aku dok apartment, level 3.. Kat bawah dah takde manusia.. Nasib baik lah ada jugak yang share gambar bulan tu kat muka buku..




Subhanallah.. Petanda apakah ini?




P/S: Kelik pada gambar untuk lihat lebih jelas..

1 orang rajin comment:

forex said...

saya ada juga menyasikan cecara live ,seperti lengkara awan terbentuk pada malam tersebut.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blog ini adalah hak milik http://syairanitarmizi.blogspot.com/@ Copyright reserved by syairani