Sentapmaknak! Blog Kena Remove

October 22, 2011


Assalamualaikum..


Sentapmaknak! Blog mak kena remove.. Tengah aku dok syiokk hupdate belog, pastu dok usha-usha belog lain, pastu dok ping-ping belog kat muka buku.. Pastu nak try refresh page tetiba PANG!


Keluar cenggini





Jatuh rahang nampulohpat saat.. Kecut perut bila tetiba belog tak dapat dikesan.. Itu baru rahang dengan perut yang reflek, dahi tok sah habaq la berkerut seribu.. Tak tahu apa nak buat dah! Pergi usha-usha FB kot kot ada yang boleh tolong setelkan.. hampa! Takde yang boleh tolong. Try pulak tweet dekat twitter. Same. Masih takda yang tahu nak buat camne.


Kena hack ke belog aku? Tak sangka belog picisan macam belog aku ni pun kena hack. Buat rugi ja hack belog aku, nak kata blog aku ni pemes, oh! jauh panggang dari api lah.. Aku ni bukan retis nak main hack hack ni.. *teehee T__T


Then, dengan akal yang singkat ni disebabkan dah takleh nak pikiaq apa jalan terbaik nak dibuat. Dah macam gaya kucing hilang anak kembar dah aku ni.


Aku post dekat wall group FB Rakan Blogger 2dayblogger.Com




Mujurlah depa boleh tolong setelkan..


Apa aku buat? Mula-mula kelik aja dekat 'I can't find my blog on the web, where is it?' Pastu aku ikut je instruction yang google bagi tu.. Pastu google hantar emel dekat aku.. try kelik link yang dia bagi tu.. then, dia hantar verification code terus dekat henfon.. Aku masukkan code tu untuk dia reset balik password google aku..


Tadaaa!


Belog dah buleh kembali bersiaran seperti biasa setelah 5 jam lenyap dan hilang entahkemanaentah. Oh yeah!




P/S: Sekarang dah boleh senyum sampai ke telinga *lalalalala :D

18 orang rajin comment:

Scha Maddi said...

wah.. suke le tu.... ngee~~

Mohd Zakwan Zain said...

suka la tu .. hehe .. selamat dah dapat balik blog..
dah follow sini .. jemput singgah blog zakwan..kalau suka follow la :D

Syairani Tarmizi said...

cacha: harus la suka dear.hiks :D

Nur Aziemah said...

wahh . bahaye kan?

tp dah okay kan? hehe:)

Syairani Tarmizi said...

Mohd Zakwan: hee thanks! :)

Syairani Tarmizi said...

Aziemah: haa tu la.. nasib baik boleh dpt balik blog. :)

Unknown said...

kalau tak dapat juga,gereti tidor tak lena.ha3..

Syairani Tarmizi said...

MyShok: tau takpa!hehe.. meroyan lah kalau tak dapat.hiks :P

Azyan said...

keke suke lettew.Hihi
sori taktau nak tolong macam mana bila akak tanya.Heh

Syairani Tarmizi said...

Lulu Caldina: weewit! hehe thanks sayang :)

Syairani Tarmizi said...

Azyan: takpa2. Lagipun dah dpt blik dah ni. *lalalala :D

Oh Seram said...

bahaya gak kalau blog kena hack..ada tips2 ke

Syairani Tarmizi said...

Oh Seram: saya pun tak berapa pandai gak kalau bab hack2 ni. Tapi bila dah kena macam ni saya buat cam apa sy tulis kat entri tu la dear :)

Zulfahmi said...

Dia ada cakap tak kenapa kena remove?

Kena hack ke?

Kalau kena hack, memang selalu kena tukar password la...

Syairani Tarmizi said...

Zulfahmi: tak cakap plak kenapa kena remove.

Entah la kena hack ke apa. Sbb ni 1st time kot kena.

ME CTCT said...

tahniah sebab da dpt balik..memang ramai yang kena ..ada yang xdapat2..hoho

Syairani Tarmizi said...

CTK: aduhh.boleh meroyan kalau tak dpt balik nehh. *aww aww

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blog ini adalah hak milik http://syairanitarmizi.blogspot.com/@ Copyright reserved by syairani