Manusia suka menganiaya binatang..^^

Assalamualaikum..

Taukeh rasa sedih sangat bila ada juga antara kita yang suka menganiaya binatang ni.. (termasuklah taukeh sendiri).. Tambah pulak pada bulan puasa ni.. Memang ramai yang lebih suka untuk ragging binatang.. Yela, cer tengok kat bawah ni apa kita selalu buat kat binatang..


Kesian kat ayam ni sebab...


...tak pasal-pasal kita makan nasik dia,
dia nak makan hapa?



Itik ni tanya best ke makan taik dia


Tapi kali ni taukeh rasa kita yang dianiaya sebab
kena makan taik dia..



Kucing ni dah la comel.. tapi sayangggg


Kita gi makan pulak mata dia.. Hurmm apa
nak buat.. Syedap mata kucing ni :)


Okbai...

3 orang rajin comment:

miezah said...

hahaha ..
da naseb badan .. ^^,

Kapten Atok said...

nama kuih tu taik itik?

Syairani Tarmizi said...

miezah: hehe.. :)

kapten atok: ye kapten.. nama kuih tu taik itik.. ni mesti tak penah try ni..haha :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blog ini adalah hak milik http://syairanitarmizi.blogspot.com/@ Copyright reserved by syairani